Mercedes-Benz se suočava sa ozbiljnim izazovima na najvećem svetskom tržištu automobila. Prodaja vozila ovog nemačkog proizvođača u Kini pala je u prvom kvartalu 2025. godine za čak 10% u odnosu na isti period prethodne godine, i to na 152.800 prodatih automobila.
Ovaj pad dolazi kao iznenađenje, naročito nakon rasta od 3% koji je Mercedes zabeležio na kineskom tržištu u poslednjem kvartalu 2024. godine. Prema izveštaju Blumberga, glavni razlog leži u sve jačoj konkurenciji domaćih brendova, kao što je BYD, koji privlače mlađe kupce modernim električnim modelima i pristupačnijim cenama.
Situaciju dodatno otežava i politika Sjedinjenih Američkih Država. Američki predsednik Donald Trump je 2. aprila uveo carine od 25% na sve automobile proizvedene van SAD, što dodatno pritiska poslovanje Mercedes-Benza.
Iako je Mercedes u prvom tromesečju 2025. zabeležio rast prodaje od 1% u SAD, globalno gledano, broj prodatih automobila pao je za 4%, na ukupno 446.300 vozila. Posebno zabrinjava pad u segmentu najluksuznijih modela, gde je prodaja pala za 2%, na 65.100 vozila.
Nemački proizvođač suočen je sa ozbiljnim izazovima kako na azijskom, tako i na američkom tržištu, što može imati dugoročne posledice po njegovu strategiju rasta i prisutnost u segmentu vozila sa visokom maržom.
Izvor: Report.rs, Foto: Pixabay