Marko Veljković i Report.rs su ugostili Katarinu Pavlović, talentovanu blogerku koja stoji iza bloga TotallyRandom & Co.
Stigao je februar i sa njim sada već uobičajen i naizgled nepregledan niz predloga filmskih ostvarenja čija tema je, prevashodno, usredsređena na ljubav u svim njenim oblicima. Iz decenije u deceniju, objektiv kamere neumorno traga za tom neuhvatljivom emocijom u nadi da će nas njen boravak na filmskoj traci dovesti i do njene precizne definicije. Naravno, to nikada neće biti moguće. Poput kameleona ona će se iznova transformisati, ali će zauvek ostati ključni deo životne slagalice koja će nam pomoći da spoznamo kako sebe tako i svet koji nas okružuje.
Filmovi koji slede produkt su svog vremena. Koliko i današnja ostvarenja iste tematike, ona u svojoj publici bude širok spektar emocija među kojima, uz neizostavnu empatiju, preovladava sreća.
1) Notorious (1946)

Ukoliko vam treba film u kom vlada specifična hičkokovska neizvesnost, ali i ljubav – na pravom ste mestu. Skladno osmišljenja radnja, usklađenog ritma i atmosfere, doprinosi kako tenziji tako i romantici u filmu. Priča je, sa današnje tačke gledišta, maltene šablonska. Međutim, sama režija i glavni glumački par i danas je izdvajaju iz gomile već viđenih i monotono predvidljivih predvidljivih ostvarenja.
Postavivši pod svetlo reflektora Ingrid Bergman i Kerija Granta, reditelj nam donosi priču o ljubavi u neočekivanim okolnostima. Alisija Huberman je ćerka osuđenog naciste koja će, od vladinog agenta Devlina, iznenada dobiti poslovnu ponudu koju nije u mogućnosti da odbije. Postavljena za špijuna dobiće naređenje da stupi u kontakt sa Sebastijanom, nekadašnjim saradnjikom njenog oca, i sazna čime se on i nekolicina njegovih saradnika trenutno bave. Njena saradnja sa Devlinom prerasta u romansu, ali će je zaduženja za američku vladu ipak navesti da se uda za Sebastijana, što će ceo vladin plan, ali i njen život dovesti u opasnost.
2) Pillow Talk (1959)

Iako su milenijalci odrasli uz rimejk ovog filma, snimljenog pre 20 godina, verujte mi na reč – original je bolji. Prvi od tri filma u kom kadar dele Doris Dej i Rok Hadson ujedno je i najpopularniji. Pred publiku je postavljena tada u izvesnoj meri inovativna ideja o samostalnoj i uspešnoj poslovnoj ženi. Iako ona samouvereno negira, jasno je da joj je neophodna i ljubav da bi joj život zaista mogao biti ispunjen. Na scenu stupa dežurni popularni neženja. Eto nama nebrojeno puta snimljene priče. Ovom prilikom, njene glavne zvezde su Bred i Džen (a nisu nekadašnji gospodin i gospođa Pit).
Ono što ovaj film, čak i danas, izdvaja od svih njemu sličnih jeste upravo neodoljiv tandem Dej-Hadson. No, da se ne bi sve svelo samo na njih, tu su i urnebesni sporedni likovi – večito mamurna spremačica Alma i Bredov prijatelj i Dženin uporni udvarač Džonatan. Da je linija od ljubavi do mržnje tanka, ovaj film će dokazati na bukvalnom primeru telefonske linije koju dele protagonisti. Niz komičnih situacija, podstaknutih njihovom tvrdoglavošću i inatom, naposletku će ih, kako red i nalaže, dovesti do ljubavi.
3) Guess Who’s Coming to Dinner (1967)

Februar je, pored ljubavi, i mesec istorije američkih crnaca. U američku kinematografiju upisano je nekoliko imena koja su doprinela rušenju okova rasizma i predstavljanju afroamerikanaca kao niže i podređene rase. Šezdesete godine su, u tom pogledu, bile revolucionarne i na velikom platnu su svu nadu u bolje, ravnopravnije sutra, prevashodno položile u ime jednog čoveka – Sidnija Poatjea. Kroz njegovu filmografiju, reditelji su svetu nastojali da prikažu ironiju države koja svakodnevno, svesno i maliciozno, ruši načela na kojima je, sa toliko ponosa, zasnovana. Šest meseci nakon što je međurasni brak proglašen legalnim, u slučaju bračnog para Loving protiv Virdžinije, film Stenlija Krejmera „Pogodi ko dolazi na večeru?“ okupiće oskarom nagrađene glumce Spensera Trejsija, Ketrin Hepburn i Sidnija Poatjea pred objektivom kamere i pokušati da, uz dozu komedije, pristupi tada izuzetno „zapaljivoj“ temi međuransnog braka.
Premisa je jednostavna, lekar Džon Prentis dolazi u kuću bračnog para Drejton da upozna roditelje svoje buduće supruge. Okolnosti su sve samo ne jednostavne. Liberalni otac Met je zatečen, a majka Kristina u prvi mah šokirana. Kućna pomoćnica, Tili, je zgrožena. Buduća gospođa Prentis je, naravno, srećno zaljubljena – svesna budućih poteškoća, ali ne i problema koji svi oko nje pominju. Na osnovu ovako kratkog i šturog pojašnjenja mogli biste zaključiti da je ceo pristup tako bitnoj temi prikladniji za neki SNL skeč nego za film sa ozbiljnom glumačkom postavkom. Međutim, ovo ostvarenje se kroz komične scene dotakao i momenata koji su i bitni i danas. Momenti koji objedinjuju dualnu moć ljubavi koja u trenu u kom spaja može i sve prepreke pred sobom da razara.
*****
Nadam se da će Vam se neko od predloženih ostvarenja dopasti. Ovo je, naravno, tek deo bogate kinematografije zlatnog doba Holivuda koja, pored navedenih filmova, može da se pohvali brojnim ostvarenjima koja slave ljubav u svakom obliku, ali i u svakom filmskom žanru.
Želim Vam srećan mesec i dan ljubavi.
Izvor: Marko Veljković, Report.rs, Foto: Freepik
Pratite portal Report.rs na instagramu i fejsbuku