Adobe je objavio da kupuje kompaniju Figma, u čijem je vlasništvu popularna platforma za dizajniranje, za oko 20 milijardi dolara u gotovini i deonicama.
Ovo predstavlja bitnu vest u svetu dizajna i razvoja, iz razloga što je Figma tokom prethodnih godina predstavljala velikog rivala kompaniji Adobe.
“Zajedničkim snagama, Adobe i Figma će ponovo kreirati budućnost kreativnosti i produktivnosti, ubrzaće kreativnost na vebu, unaprediće dizajn proizvoda i inspirisaće globalne zajednice kreatora, dizajnera i programera. Kombinovana kompanija će imati ogromnu, brzo rastuću tržišnu priliku i mogućnosti da ostvari značajnu vrednost za kupce, akcionare i industriju”, kažu iz kompanije.
Figma je osnovana pre 10 godina, a kolaborativna platforma za dizajn je bila ključna za mnoga poslovanja u prethodnim godinama. Hiljade dizajnera i developera u Microsoftu se oslanja na Figmu svakog dana kako bi kreirali Office, Windows i drugo.
Figma je u najvećoj meri vezana za veb, što je nešto sa čime su se Adobe i drugi rivali mučili. Adobe sada planira da kombinuje sopstvenu zajednicu sa Figmom, što će verovatno značiti i implementiranje Figma proizvoda i usluga u Creative Suite u budućnosti.
Do tada, planovi kompanije su da figma nastavi da posluje samostalno. Takođe, Figma će iskoristiti prednosti koje Adobe nudi na polju 3D, videa, vektora, fotografija i fontova, kako bi dodatno poboljšala svoj dizajn proizvoda na vebu.
Izvor: The Verge, b92, Foto: Unsplash