You Tube pokušava da dodatno olakša posao kreatorima kako bi svoje dugačke video klipove pretvorili u “Shorts” format pogodan za objavu u kratkoj formi poput one na konkurentskoj Tik Tok platformi. To je omogućeno dodatkom “Edit into a Short” alatke u You Tube aplikaciji za iOS i Android platforme. Ova opcija omogućuje kreatorima sadržaja da izaberu do 60 sekundi iz jednog od svojih klipova i prebace deo klipa u Short editor, direktno iz You Tube aplikacije na iOS-u ili Androidu. Odatle mogu da dodaju detalje poput teksta, filtera kao i dodatne kadrove snimljene Shorts kamerom ili iz baze fotografija.
Kad može Tik Tok, može i You Tube
U najavi izlaska ove funkcije, You Tube tvrdi da će gotovi Shorts klip biti povezan sa videom iz koga je izvađen isečak u punom vremenskom trajanju, što bi pomoglo da Shorts postane skoro idealan promotivni alat za duži sadržaj kreatora, dok sa druge strane You Tube testira opcije monetizacije za ovu funkciju. Ukoliko gledaoci već uživaju u kratkom klipu napravljenom pomoću ove alatke, ne bi imali potrebe da idu na kanal autora i tragaju za kompletnim video klipom.
You Tube se prilično fokusirao na Shorts od kada je pustio ovu opciju tokom 2020. godine. Pokušao je da privuče kreatore klipova i poveća popularnost čitave platforme tako što je osnovao fond koji je plaćao kreatorima za postavljeni Shorts video klip. Kao što to techcrunch primećuje, You Tube je popunjavao svoju bazu Shorts klipova, pretvarajući postojeće klasične video zapise u Shorts format, ako su snimani u vertikalnom modu i pri tome nisu trajali duže od 60 sekundi. You Tube je objavio da preko 1.5 milijardi korisnika mesečno, gleda Shorts klipove.
U reklami kojom promoviše upotrebu “Edit into a Short” alatke, You Tube kaže da će uneti novu svežinu u vaš klasični sadržaj. Iako je izvesno da neće u potpunosti zameniti tradicionalni softver za editing video sadržaja, kada je u pitanju pravljenje kratkih video formi, poput slučaja kada želite da spojite više kratkih sekvenci iz istog videa, mogao bi definitivno da podstakne kreatore da pretraže svoju bazu klasičnih, dugačkih klipova i eventualno vide postoji li nešto što bi dobro izgladalo kao Shorts klip.
Izvor: techcrunch.com, Foto: pixabay