Samsung je predstavio Exynos 2200, mobilni čipset koji podržava hardverski ubrzanu ray tracing tehnologiju. U ovom trenutku mu se pridružuje i kompanija ARM sa svojim Immortalis rešenjem. Kakve su mu specifikacije i zbog čega je ovo važan korak napred prenosi 9to5Google.
Šta je ray tracing?
Šta je tačno ray tracing? To je tehnologija koja omogućava realističnije iscrtavanje osvetljenja u video igrama i koja zahteva hardversku podršku od strane grafičkog čipa kako bi se mogla ostvariti na pravi način. Ray tracing je prisutan u svetu računara već neko vreme, dok je prvi mobilni čipset koji je doneo hardversku podršku za ray tracing Samsung Exynos 2200. Međutim, sada se u tu trku uključuje i ARM.
Tehničke specifikacije
Immortalis-G715 prvi je GPU kompanije ARM koji donosi podršku za hardverski ubrzan ray tracing. Prem navodima ove kompanije, segment na čipu određen za ray tracing zauzima samo 4% fizičkog prostora rezervisanog za šejderske jedinice. Međutim, i tako mali deo čipa donosi preko 300% poboljšanja performansi u odnosu na softverski ray tracing.
Izvor: 9to5google.com, Foto: Unsplash