Pre nekog vremena, kompanija Intel objavila je kako je spremna da proširi svoj uticaj i na segment grafičkih karti, gde se borba godinama vodi isključivo između dva kandidata – AMD-a i Nvidia-e. Prema trenutno dostupnim informacijama, ova kompanije trebalo bi da predstavi svoja prvag grafička rešenja 30. marta. To je svakako događaj koji treba propratiti, jer se najzad pojavljuje novi (stari) igrač na polju grafičkih karti. Videćemo da li će uspeti da prodrma konkurenciju.
Ali, Intel izgleda nije odlučio da samo napravi grafičke karte, već i da pruži što sveobuhvatniju softversku podršku za svoju Alchemist (DG2) arhitekturu, pa je tako na GDC-u predstavio svog pandana Nvidia DLSS i AMD FSR tehnologijama.
Da se podsetimo i DLSS (Deep Learning Super Sampling) i FSR (FidelityFX Super Resolution) su tehnologije koje za cilj imaju pružanje boljih performansi u video igrama bez drastičnog snižavanja kvaliteta prikaza.
Suštinski, radi se o tehnologijama koje frejmove u video igrama renderuju na nižim rezolocujama od one koja se prikazuje na ekranu, a tu razliku u rezoluciji i kvalitetu grafičkog prikaza nadomešćuju upotrebom AI kako bi se slika skalirala na višu rezoluciju. Dakle, upotrebljava se manje resursa računara, softver sliku niže rezolucije pretvara u sliku više rezolucije, a dobija se dosta frejmova po sekundi više.
Sada, tu je i Intel koj ije predstavio XeSS, tj. Intel Xe Super Sampling, koji služi istoj svrsi – radi upscaling slike koja se renderuje na nižoj rezoluciji kako bi korisnicima pružao sliku većeg kvaliteta uz smanjenu upotrebu resursa i bolje framerate. Pa, kako radi Intelovo rešenje?
Intel XeSS takođe pogoni veštačka inteligencija koja koristi mašinsko učenje kako bi rekonstruisala frejmove niže rezolucije i transformisala ih u frejmove više rezolucije, što omogućava veći broj sličica u sekundi u zahtevnim video igrama. Takođe, ova tehnologija trebalo bi da bude dostupna čak i za integrisana grafička rešenja, javlja kineski Expreview.
Izvor: expreview.com, Foto: print screen