U okviru projekta “Digital S-Bahn Hamburg“, nemačka kompanija „Deutsche Bahn“ i „Simens Mobiliti“, napravili su prvi u svetu automatizovan voz bez vozača u Nemačkoj.
Svoju prvu vožnju, voz je imao tokom Svetskog kongresa inteligentnih transportnih sistema u Hamburgu. Projekat “Digital S-Bahn Hamburg”, koštao je 60 miliona evra, a pored pomenutih kompanija, deo novca je investirao i grad Hamburg.
With the first time implementation of ATO over ETCS for @SBahnHamburg, we have developed the blueprint for #DigitaleSchieneDeutschland and the basis for digital #transformation in #rail transport. Watch the full video ⬇️ #digitalization #movingbeyond #ITSHamburg2021.
— Siemens Mobility (@SiemensMobility) October 12, 2021
Novi automatski voz u Hamburgu je prvi potpuno automatizovani voz koji može bezbedno da koristi postojeću železničku infrastrukturu pored standardnih vozova sa posadom.
Iz kompanije „Simens” tvrde da je novi voz efikasniji zbog upotrebe veštačke inteligencije koja omogućava strogo praćenje rasporeda, a zahtevi putnika se efikasnije ispunjavaju.
A fully automated, digitally-controlled #train developed by @DB_Presse and @SiemensMobility, has made its premiere run on the @SBahnHamburg network in Germany. https://t.co/NKckGT85dZ pic.twitter.com/5OZ4SdTtHX
— Global Railway Review (@GlobalRailway) October 11, 2021
Iako će vozovi biti potpuno automatizovani, čovek će i dalje biti prisutan iz bezbednosnih razloga kad god ima putnika. Manevri poput okretanja izvodiće se automatski bez potrebe za ljudskim prisustvom.
Železnički saobraćaj je „čistiji” i pouzdaniji način putovanja, a emisija štetnih zračenja je manja za oko 80 odsto od drumskog saobraćaja.