facebook

Naučnici: Koji događaji u toku noći mogu da dovedu do demencije

 

Naučnici: Koji događaji u toku noći mogu da dovedu do demencije. Centri za kontrolu i prevenciju bolesti tvrde da oko 5 miliona odraslih živi sa demencijom – taj broj raste svake godine. Do 2060. godine predviđaju da će se taj broj povećati na skoro 14 miliona.

Brojne zdravstvene navike povezane su sa pogoršanjem stanja pamćenja, što često može rezultirati ranom smrću.

Nova velika studija sada tvrdi da jedna specifična zdravstvena navika može značajno povećati vaše šanse za razvoj demencije i ranije umiranje.

Studija, objavljena u “Journal of Sleep Research”, otkrila je da starije odrasle osobe koje se bore da zaspe i često se bude u toku noći imaju veću verovatnoću da razviju demenciju i čak ranije umru od bilo kog uzroka.

Istraživači su iskoristili podatke prikupljene Nacionalnom studijom o zdravlju i starenju (NHATS), koja je uključivala uzorak od 6.376 korisnika Medicare-a tokom 2011. i 2018. godine. noći ili skoro svake noći.

“Svake godine demencija je utvrđivana dijagnozom koju su sami prijavili ili učinkom na testovima za crtanje reči i sata sa trenutnim i odloženim opozivom, dok je smrtnost od svih uzroka utvrđena putem proksija. Sproveli smo Koksovo modeliranje proporcionalnih opasnosti, prilagođavajući uzrast, pol, bračni status i hronično stanje “, objasnili su autori studije.

Prema njihovim otkrićima, oni koji su se borili da “uhvate san” većinu noći imali su 44 odsto povećan rizik od rane smrti i 49 odsto povećani rizik od demencije.

Oni koji su često prijavljivali buđenje usred noći i borili se da ponovo zaspu, imali su 56 odsto povećan rizik od rane smrti i 39 odsto od demencije.

Međutim, ljudi koji su imali problema i sa uspavljivanjem i sa buđenjem u toku noći imali su najveći rizik od oboje, za 56 odsto povećan rizik od demencije i za 80 procenata od ranog mortaliteta.

“Naša otkrića pokazuju da su prijavljene poteškoće povezane sa povećanim rizikom od demencije i smrtnosti od svih uzroka kod starijih ljudi”, zaključili su autori.
Prema američkom Ministarstvu za zdravstvo i socijalne usluge, beneficije spavanja uključuju poboljšani imunitet, upravljanje težinom, smanjen stres i poboljšanje raspoloženja, bistriji um za poboljšanje performansi u školi i na poslu, bolje sposobnosti donošenja odluka i smanjen rizik od nezgoda, i manji rizik od ozbiljnih zdravstvenih problema – uključujući dijabetes i bolesti srca.

Pratite nas na Instagram-u i Facebook-u.

 

Izvor: Eat this not that, Foto: Freepik

  • data018