facebook

Zagrevanje organizma pred trening

 

Zagrevanje organizma pred trening. Koliki je značaj zagrevanja organizma pred trening?

Pre nego što se započne osnovni deo treninga, neophodno je pripremiti organizam za predstojeća trenažna opterecenja. Priprema podrazumeva fiziološku i psihološku adaptaciju na visok nivo rada mnogih funkcija organizma sportiste.

Šta se postiže zagrevanjem:

– povećanje protoka krvi kroz mišiće i srce zbog smanjenog otpora u krvnim sudovima, poboljšanje funkcije srca
– povećanje protoka krvi kroz pluća i dopremanje veće količine kiseonika do aktivnih mišića
– osigurava se radna temperatura mišića i ubrzan metabolizam
– povećanje kontraktilne sposobnosti mišića
– veca brzina kontrakcije i relaksacije
– olakšava se razmena gasova – kiseonika i ugljen dioksida
– zagrejani mišići mogu da izdrže veće napore
– sprečavanje povrede

Zagrevanje bi trebalo obaviti u dva dela:

– Uvodno zagrevanje podrazumeva lako istezanje mišića bez zibanja (uvodni deo u strecing), laku gimnastiku i lagano trčanje, lagano plivanje, vožnja bicikla…

– Spečificno zagrevanje podrazumeva snažno istezanje (seriju strecing vežbi specifičnih za određenu sportsku disciplinu) primenu pokreta koji angažuju specifične mišićne grupe, rad na tehnici (uglavnom predvežbe)

Osnovni princip zagrevanja je POSTUPNOST – lagano progresivno povećanje intenziteta.

Psiholosko (mentalno) zagrevanje podrazumeva fokusiranje pažnje na događaj koji sledi. Ovim se postiže preciznost izvođenja radnji.

Takođe i:

– podizanje adrenalina
– ogranicenje pozitivne tremne napetosti
– smanjenje anksiooznosti
– motivacija

Efekti dobrog zagrevanja mogu da se zadrže najvise 90 minuta.

 

Izvor: pansport.rs, Foto: unsplash

Copy link
Powered by Social Snap