facebook

Zablude oko viška kilograma

 

Zablude zbog kojih ste još uvek deblji nego što želite.

Upisali ste se na vežbanje, ali retko kad idete na trening? Vežbate, ali uveče ne možete bez sladoleda i kolača? Mnogi su uvereni da zbog jedne loše navike imaju telo kakvo ne žele. Pogledajte još neke zablude.

Zablude o gubljenju kilograma

Sve zavisi od vežbanja?

Fizička aktivnost je vrlo važna u prevenciji mnogih raširenih bolesti, uključujući bolesti srca, dijabetes, rak, nesanicu ili stres. Ali, gubitak suvišnih kilograma može se dogoditi i bez napornog vežbanja. Preterani unos kalorija glavni je uzrok nakupljanja kilograma. Ako naglo počnete vežbati, mogli biste, zapravo, početi jesti više jer fizička aktivnost otvara apetit.

Da samo mogu sasvim izbaciti slatkiše

Ako svakodnevno jedete slatkiše, to je zaista loša navika. Ali, ipak, ugojiti se možete i od zdrave hrane. Na kraju se sve svodi na to koliko i kako jedete. Poesti sladoled nakon laganog obroka nije isto kao poesti ga nakon teškog i masnog obroka. Dakle, ako uglavnom hranite zdravo i umereno, povremeno sebi ipak možete priuštiti poslastice.

Imam loše gene

Nasledni faktor igra ulogu u nakupljanju kilograma, ali u 99,99 posto slučajeva promena ishrane biće presudna. Jedna studija je pokazala da veća fizička aktivnost i kod ljudi sa genima kojima podstiče debljanje smanjuje rizik od gojaznosti za 40%. Još jedna studija sprovedena na blizancima pokazala je da su braća i sestre sa lošim genima bili skloniji debljanju ako su spavali manje od sedam sati. Dakle, bez obzira na genetiku, presudnije su životne navike.

Da sam samo mlađi/a

Iako se metabolizam usporava za pet do 10 posto na svakih deset godina nakon 25. godine života, to što ste stariji od 50, ne znači da ne možete smršati. Studije pokazuju da su kod mršavljenja osoba starijih od 50 godina najvažnije životne navike, a ne godine života.

 

Izvor:magazin.net.hr, Foto:unsplash

Copy link
Powered by Social Snap