facebook

Zablude o metabolizmu

 

Zablude o metabolizmu. Starenje utiče na rad metabolizma, ali to što se s godinama gojite ipak ne možete da svalite na protok vremena. Metabolizam se ne usporava na vaš 30. rođendan – niti je značajno brži dok ste u 20-im. Ako se gojite, veća je verovatnoća da se to dešava jer radite previše stvari zbog kojih se metabolizam usporava, a premalo onih koje ga podstiču. Evo na šta treba da pripazite:

Sedenje

Što se manje krećete to je telu potrebno manje kalorija. Ovo rezultira privremenim usporavanjem metabolizma.

Dijete

Smanjivanje unosa kalorija šok je za organizam – telo se priprema za najgore, usporava metabolizam i pazi na potrošnju masnog tkiva. Prevarite prirodne mehanizme smanjivanjem kalorija za samo 250 do 300 kalorija na dan. Telo će trošiti masne naslage bez straha da više nikada nećete jesti.

Starenje

Metabolizam se usporava jedan odsto na svakih deset godina. Prestanite da se zavaravate – da biste održali istu kilažu, treba da smanjite unos za samo 10 kalorija na dan.

Bez uticaja

Kofein

Kofein ubrzava rad srca što bi moglo da pomogne u sagorevanju kalorija. Međutim, uticaj je na kraju toliko neznatan da se ne može govoriti o podsticanju metabolizma.

Podstrekači metabolizma

Proteini

Proteini pomažu u izgradnji mišića, a što imate više mišića, to vam je brži metabolizam. Cilj je da uzimate 20 do 25 odsto kalorija iz proteina.

Manji, ali češći obroci

Unos hrane odmah podstiče rad metabolizma jer ste ga zaposlili (treba da sagoreva kalorije). Dakle ako jedete četiri ili pet manjih obroka na dan bolje je za metabolizam nego uzimanje većih obroka, ali ređe.

Kardio vežbe

Vežbe koje ubrzavaju rad srca podstiču metabolizam. Sagorevate više kalorija u satima koji slede posle vežbe – čak i dok se odmarate. U stvari, redovan fitnes može da poništi negativni uticaj dijete na metabolizam.

Trening snage

Trening snage izgrađuje mišiće, a ovo sagoreva kalorije i kasnije dok sedite. Za svakih 450 g mišića koje dobijete dnevno ćete sagorevati oko 50 dodatnih kalorija. Ovu količinu mišića možete da dobijete već za mesec dana ako dva do tri puta nedeljno vežbate s tegovima.

 

Izvor:pressonline.rs, Foto:unsplash

Copy link
Powered by Social Snap