facebook

Mitovi o vežbanju koje je bolje zaboraviti

 

Mitovi o vežbanju koje je bolje zaboraviti. Postoji li najbolje vreme za fizičku aktivnost ili ne, je li svejedno hodate li ili trčite pet kilometara, povećava li fizička aktivnost glad ili nam je to tek dobar izgovor da sebi damo oduška? Pogledajte ustaljene mitove povezane sa fizičkom aktivnošću.

Na putu do dobre kondicije nekad nam stoje i mitovi. Preskočite ih.

1. MIT: Hodanje nije jednako efikasno kao trčanje

Naravno, dvostruko više kalorija sagorjećete trčite li 30 minuta nego ako hodate 30 minuta. Ali ukoliko trkač i onaj koji hoda prođu istu kilometražu sagorjeće otprilike jednak broj kalorija. Zapravo, studije su pokazale da je dužina vežbanja važnija od toga koliko naporno vežbate.

2. MIT: Fizička aktivnost povećava glad

Ovo je uobičajena zabluda: Sagorimo li stotine kalorija na kraju ćemo imati veći apetit. Međutim, istraživanje je pokazalo da fizička aktivnost, fiziološki gledano, ne podstiče potrebu za hranom. Izuzetak su jedino sportisti koji provode treninge na granici izdržljivosti tj. oni koji vežbaju dva sata dnevno ili više. U suštini, istraživanja pokazuju da fizička aktivnost često prikriva glad, tokom i nakon aktivnosti.

3. MIT: Izvor kalorija je nebitan

Kalorija se od kalorije ipak razlikuje. Određena hrana, posebno proteini, zahteva više energije za preradu nego druga. Dok za preradu i spremanje masti i ugljenih hidrata ne treba toliko energije.

Osim toga različita hrana različito utiče na nivo šećera u krvi. Rafinisani ugljeni hidrati (belo brašno, kolači, voćni sokovi) dramatično podižu nivo šećera u krvi što podstiče skladištenje masnog tkiva, gojenje i glad. Hrana bogata vlaknima poput jabuka, ali i proteina, manje podižu nivo šećera u krvi i manje podstiču gojenje. Na kraju, hrana bogata vodom poput povrća i supa brže zasiti pa manje jedemo.

4. MIT: Za gubitak težine dovoljna je dijeta

Uz dijetu bi mogli brzo izgubiti na kilaži, ali fizička aktivnost će sprečiti njihov jednako brz povratak. Osim što ćete sa fizičkom aktivnošću sagoreti kalorije dobićete i na mišićnoj masi, a mišići troše više kalorija za održavanje. Drugim rečima, što više mišićnog tkiva imate trošićete više kalorija.

5. MIT: Ne postoji najbolje vreme za fizičku aktivnost

Ako tek povremeno šetate zbog zdravlja ili da bi smršali vreme lagane ili žustre šetnje nije važno. Ali ako ste sportista koji želi postići najbolje rezultate izaberite kasno poslepodne kad je telesna temperatura najviša. Mišići su topli, vreme reagovanja brzo, a snaga na vrhuncu.

 

Izvor:net.hr, Foto:unsplash

Copy link
Powered by Social Snap