facebook

Kardio vežbe za zdrava kolena

 

Zdravo srce, zdrava telesna težina, odlična kondicija i lepe noge posledica su kardio aerobnog vežbanja ali ključ vaše lepote mogao bi postati i uzrok bolnih kolena.
Svaki treći Amerikanac stariji od 45 godina iskusi bol u kolenu koja je rezultat povrede, poput pucanja ligamenata, određenih medicinskih stanja, artritisa i infekcije. Ali vežbanje samo po sebi nije problem. Zabušavanje će vam zapravo nagomilati kilograme, a oni predstavljaju znatan pritisak na kolena.

Prava fizička aktivnost sprečava povrede kolena, a pažljivo izvedene vežbe pozitivno deluju na sve organe. Kako onda vežbati?

1. Jačajte mišiće koji podržavaju kosti, ligamente i hrskavicu koja okružuje zglob kolena. Neka fokus ude na kvadricepsima i tetivama kolena. Vežbe ravnoteže i stabilnosti jačaju mišiće oko kolena i podstiču ih na zajednički rad. Ukočeni mišići uzrokuju povrede pa je važno dobro se istegnuti i zagrejati pre početka vežbanja.

2. Nikako ne savijajte kolena tokom vežbanja tako da vaša kolena prelaze granicu vaših nožnih prstiju (na primer prilikom izvođenja čučnjeva). Takav položaj stavlja pritisak na donju stranu kolena, koja su zato osetljivija i podložnija povredama.

3. Trčanje, posebno ono koje uključuje neravne površine može biti štetno za osetljivija kolena. Ali, blago trčanje, na postavljenoj podlozi ili pokretnoj traci idealno je za osobe sa lošim kolenima. Ako osetite bol, usporite tempo ili hodajte. Pitajte stručnjaka koju potporu za kolena ili trake možete koristiti.

4. Plivanje je idealna kardio vežba jer nudi vežbu za celo telo, a rizik povređivanja kostiju i zglobova je minimalan. Izbegavajte leptir plivanje ako od ranije patite od bolova ili povreda kolena.

5. Hodanje žustrim korakom ubrzava otkucaje srca do nivoa sličnog onom pri trčanju ili džogingu, ali bez štetnog učinka. Najbolje su pritom ravne i glatke površine, ali i povremene uzbrdice mogu biti korisne. Tokom vremena, vaša će kolena ojačati pa se možete okušati i u planinarenju. Izbegavajte naglo stajanje i ponovno kretanje, okretanje i preterano savijanje.

6. Bicikl je još jedna sigurna opcija za vaša kolena jer dopušta lagano istezanje i pomeranje, minimalan je rizik povrede. Sedište vašeg bicikla postavite na visinu sa koje smanjujete pritisak na minimum na kolena.

 

Izvor:net.hr, Foto:unsplash

Copy link
Powered by Social Snap