facebook

Koja hrana izaziva bubuljice i akne

 

Imaš problema sa bubuljicama i aknama? Izbegavaj ove namirnice!

Koja hrana najčešće izaziva bubuljice i akne u svakodnevnoj ishrani?

Hrana pečena u dubokom ulju nije dobra za tvoju figuru, a ni za tvoju kožu. Alkohol u kratkom roku može pogoršati stanje tvoje kože.

Bubuljice i akne mogu nastati zbog brojnih uzroka, ali ako ih se ne možete rešiti duže vreme, savetujemo da svakako svoju ishranu prilagodite ovom problemu.

Izdvajamo koje bi namirnice trebala izbegavati ako se boriš sa bubuljicama i aknama:

1. Šećer

Ne kažemo da više nikad ne smeš pojesti malo torte ili kockicu čokolade, ali ako su sastavni deo tvoje ishrane slatkiši, bombone i gazirana pića – vreme je za drastične promene.

2. Alkohol

Alkohol u kratkom roku može pogoršati stanje tvoje kože, naročito kad je žestina u pitanju. Smanji alkohol na minimum, a tu i tamo sebi priušti čašu dobrog vina.

3. Mlečni proizvodi

Mnogi ljudi pate od nekog oblika problema varenja mlečnih proizvoda pa se tako oni često povezuju i sa bubuljicama.

4. Prerađeno meso

Prerađene šunke, kobasice i slične stvari koje jedeš u sendviču nikako nisu dobre za kožu koja je sklona aknama. Prebaci se na sendviče od tunjevine ili sendviče sa povrćem.

5. Beli hleb

Čak i ako nisi tolerantna na gluten, beli hleb i testenina nisu dobri za tebe jer se pretvaraju u šećere. Zameni ih celovitim žitaricama.

6. Loše masnoće

Masna ulja za prženje hrane tvoj ten čine gorim, a stručnjaci kažu kako je margarin jedan od najvećih neprijatelja kože koja je sklona bubuljicama jer ga telo teže vari.

7. Hrana pečena u dubokom ulju

Hrana pečena u dubokom ulju nije dobra za tvoju figuru, a ni za tvoju kožu pa je ovakve obroke zaista najbolje izbegavati.

8. Aditivi

Obojena hrana, veštački šećeri… Sve to utiče na izgled tvoje kože. Na neko vreme okreni se voću, povrću, celim žitaricama, ribi i crvenom mesu i brzo ćeš uočiti razlike u izgledu tvoje kože.

Hrana koja se preporučuje

Voće, povrće i zeleniš – to su namirnice koje sadrže veliku količinu dijetnih vlakana.
Hleb – poželjno je jesti raženi hleb.
Žitarice – prekrupa od ječma, pirinač, heljda i ovsena kaša.
Meso – ne zaboraviti meso, ono treba da bude nemasno – piletina, ćuretina ili zečetina.
Mlečni proizvodi – u ishrani treba da su zastupljeni mlečni proizvodi, zato što se oni lako vare i veoma su korisni.
Pića – zeleni čaj, mineralna voda i prirodni sveže ceđeni voćni sokovi.

Primer dijete protiv akni i bubuljica za jedan dan

Doručak: salata od krastavca, celera i šargarepe, začinjena kašikom soka od limuna, jedna jabuka.
Ručak: sočivo (kuvano u vodi bez soli), salata od karfiola, tikvica i spanaća. Nekoliko kriški anasa/kruške/dinje (u zavisnosti od sezone).
Večera: 100 grama nemasne ribe spremljene na pari; salata od povrća sa zelenilom i jedna kašika susamovog ulja, jedan grejpfrut.
Užina pre spavanja: pola šolje kupina ili borovnica (može i iz zamrzivača – generalno danas postoji u prodavnicama veliki izbor brzo smrznutog bobičastog voća koje je potrebno samo odmrznuti i hranljiva i ukusna užina je spremna).
Ako se pridržavate ishrane protiv akni i bubuljica najmanje mesec dana, postići ćete značajno smanjenje osipa i poboljšaćete opšte stanje kože.

Akne i bubuljice – tretmani i vitamini

Posebnu pažnju treba posvetiti kalcijumu, fosforu, kalijumu, hromu, sumporu, selenu, cinku, vitaminu A, C, PP i B vitaminu:

– Kalcijuma ima u mlečnim proizvodima, kao i u voću i povrću.
– Fosfora ima u ribi, siru, jajima.
– Hrom se nalazi u grašaku, pasulju, soji.
– Nedostatak kalijuma se može nadoknaditi uključivanjem u ishranu suvog grožđa, suvih šljiva i kupusa.
– Vitaminima A, C i PP su bogati mleko, paradajz, limun, paprika, džigerica, morska riba, šargarepa, ribizle, šipak, kiseli kupus, meso i bubrezi.

Sve u svemu dijeta za akne i bubuljice je u stvari jedna prilično zdrava ishrana koja će vam pomoći da vaša koža zasija novim sjajem a vi da se sjajno osećate.

 

Izvor: index.hr, Foto: unsplash

  • data018