Najbolji saveti za one koji traže posao

 

Poslali ste stotine biografija, obavili desetine razgovora za posao pa ipak još nemate posao? Ovi će vam saveti pomoći.

Svako ko se našao u poziciji da mora naći posao, pogotovo u situaciji u kojoj se danas nalazimo zna da je to vrlo težak zadatak. I ako ste poslali svoje biografije na sve adrese koje traže ili bi mogle tražiti osobu vašeg profila, napisali divno motivaciono pismo i izvežbali sve moguće situacije za intervju, ipak to često nije dovoljno…

I dok je svako iskustvo sa potencijalnim poslodavcima nešto novo i drugačije, prenosimo vam neke od najboljih saveta stručnjaka, poslodavaca i radnika koji su i sami bili u položaju u kojem se vi sada nalazite, koje je sakupio jedan od najvećih svetskih portala za traženje posla CareerBuilder.com.

Vežbanjem do savršenstva

Budite vrlo oprezni na koji način odgovarate na pitanja na razgovoru za posao. Uvek morate biti iskreni, ali najbolje je da vežbate odgovore, kao što i većina web stranica predlaže. Ja to nisam uradila pre svog prvog razgovora za posao i kad su me pitali na koji sam posao koji sam radila do sad najponosnija, odgovorila sam – Na ulogu majke. I dok to jeste istina, to definitivno nije bio najbolji odgovor koji sam mogla dati. Dobro proučite preduzeća kod kojih planirate doći na razgovor za posao i predvidite kakva biste pitanja mogli očekivati. Osmislite odgovore koji će ujedno biti iskreni i upečatljivi – Margaret Miller, spisateljica i urednica u The Lyndon Baines Johnson Foundation.

Ne dozvolite da vas loše vijesti obeshrabre

Ne slušajte crne vesti koje čujete na vestima. Ljudi se zapošljavaju svaki dan, a preduzeća rastu, čak i kad je ekonomija u padu. Ovo vam govorim kao preduzetnik čiji je najveći izazov protekle godine bio pronaći kvalitetnu pomoć. Isto sam primetio i kod lokalnih preduzetnika koji zapošljavaju ljude. Verujem da ljudi imaju utisak da nema posla zbog svih negativnosti koje čuju u medijima o broju nezaposlenih, tako da to prihvate kao činjenicu i odustanu, dok drugi idu u potragu i nalaze izvrsne poslove, bez obzira na ekonomske pokazatelje. – Anthony Kirlew, osnivač i direktor preduzeća AKA Internet Marketing.

Otkrijte šta volite

Ako ne usmerite potragu za poslom prema nečem što obožavate, nećete se dovoljno istaknuti. Vaše poslovne veze, biografija i intervju trebaju zaiskriti kako biste privukli pažnju, naročito u skučenoj privredi. Dobra vest je da je odlično vreme da otkrijete šta volite i tada to uskladite sa potražnjom na tržištu rada. To je moguće i bitno. – Val Nelson, poslovni trener.

Pokažite kako dodajete vrednost

Otkrijte kako možete doprineti preduzeću. Vaše preporuke i vaša prošlost su dobri, ali na drugom mestu. Drago mi je da vi mislite da ste izvrsni, ali to meni malo znači. Uverite me da je moja budućnost bolja sa vama nego bez vas. Vrednost, vrednost, vrednost – o tome se radi. Kad otkrijete u čemu je vaša vrednost, jasno to naznačite u svojoj biografiji, motivacijskom pismu i intervjuu. – Ann Latham, predsednica preduzeća za consulting i poslovne usluge Uncommon Clarity.

Umrežavanje, umrežavanje, umrežavanje

Povežite se sa raznim vrstama ljudi kako biste došli do korisnih tržišnih informacija, ne samo informacija o određenim slobodnim radnim mestima ili preduzećima koje zapošljavaju ljude. Naučite više o svetu i priordi. – Tammy Gooler Loeb, poslovni trener u preduzeću Tammy Gooler Loeb Coaching & Consulting.

Budite pozitivni

Pozitivnost i upornost su bitni. Ostanite optimistični tokom procesa i ne odustajte dok ne ostvarite svoj cilj. – Lynda Zugec, direktorka preduzeća The Workforce Consultants.

Istaknite se u gomili

Svaki kandidat je tačan, odgovoran i dobro se slaže sa ljudima. Kako biste izbegli stapanje sa gomilom, naglasite svoje jedinstvene elemente. Na primer, jedan kandidat je naveo da je tokom studiranja otišao na put oko sveta radi obrazovnog iskustva. Kad smo to pročitali, morali smo čuti čitavu priču, tako da je došao na razgovor za posao i konačno dobio i posao. Nemojte preskakati ili ulepšavati motivaciono pismo. Ovo je vaša prilika da ostavite lični utisak i vezu. Biografija je samo lista činjenica o vama, ali motivacijsko pismo daje poslodavcu uvid u vašu ličnost. Zapošljavamo ljude, a ne biografije.

Prodavci često nauče prenositi svoje odlike u prednosti. Kad pokušavate prodati sebe, trebate učiniti to isto. Odlika je činjenica o vama – iskustvo, veština, obrazovanje… Prednost je razlog zašto bi nama to bilo bitno. Za to je bitno malo promisliti i prilagoditi svoju biografiju svakom slobodnom radnom mestu na koje se javljate, ali vredi truda. Pošaljete li stotine generičkih biografija na mnogo adresa je uglavnom protraćeno vreme. Umesto toga, odaberite nekoliko radnih mesta za koja imate potrebne kvalifikacije u preduzećima kojima se divite. Prilagodite i isplanirajte pristup. Povežite se sa ljudima koji već tamo rade putem društvenih mreža poput LinkedIn, posetite događanja vezana uz tu industriju i iskoristite svoje lične kontakte. Čak i mala veza će vam pomoći preći u drugi krug ili omogućiti da se vaša biografija još jednom pogleda. – Matt Meuleners, izvršni partner u preduzeću za poslovno podučavanje i treniranje FOCUS Training.

 

Izvor: zena.rtl.hr, Foto: unsplash

Copy link
Powered by Social Snap