Vežbe za telo koje najčešće radimo pogrešno

 

Skrećemo vam pažnju na vežbe koje najčešće radimo pogrešno!

Rezultate fizičke aktivnosti ne možemo videti odmah, ali ukoliko radite vežbe već neko vreme, a ipak ne vidite promene, verovatno nešto radite pogrešno. Pogledajte uobičajene greške. Instruktorka Kristin Anderson upozorava da mnogi ljudi nepravilno izvode vežbe, ili žure ili nikad nisu naučili kako zauzeti pravilan položaj. Ovo može dovesti do povreda, a od fizičke aktivnosti nećete imati nikakve koristi.

Proverite izvodite li ispravno sledeće vežbe:

Sklekovi

Ovo je vrlo jednostavna, ali izuzetno efikasna vežba, pri kojoj je telo paralelno sa podom, polako se spuštate na rukama i vraćate u prvobitni položaj. Možete je izvoditi sa ispruženim nogama ili sa kolenima na podu.

Greške:
Naginjete li bradu prema vratu, pa je čelo prvi deo tela koji dotakne pod, sklekove izvodite pogrešno. Ovo stavlja preveliki teret na mišiće vrata i može dovesti do glavobolja i povreda gornjeg dela leđa i ramena. Do poda se trebate spuštati postupno i lagano. Pogrešno je i ako vam leđa nisu u ravnini, pa ako pri podizanju prvo dižete bradu kako bi vam bilo lakše. Ovi pokreti dovode do bolova u donjem delu leđa i vrata.

Popravite:
Zamislite da je vaše telo duga i ravna daska. Daska se ne savija, a ne biste trebali ni vi. Vaš pogled treba biti usmeren oko pet centimetara ispred mesta na kojem vam stoje ruke. To će održati vrat u ravnoj liniji, zajedno s ostatkom tela. Morate celo telo podizati odjednom.

Sklek na položenim podlakticama

Ovo je jedna od najdelotvornijih vežbi za celo telo. Podlaktice trebaju biti na podu, a ostatak tela, od glave do pete, paralelan sa podom.

Greške:
Ukoliko vam vise kukovi ili grudi padaju prema podu, vežbu izvodite nepravilno. Ovo će dovesti povrede donjeg dela leđa i ramena a vežba neće imati efekta.

Popravite:
Vežbajte uz ogledalo. Izravnajte se. Nemate li ogledalo, mislima prođite po celom telu, stisnite mišiće i tek onda izvodite vežbu.

Čučnjevi

Da biste izveli čučanj razdvojite stopala u širini ramena. Bokove gurnite unazad i spustite se tako da butine budu paralelna sa podom, kao da sedite na stolici. Gornji deo tela treba ostati uspravan. Teret mora biti na petama, odgurnite se od poda i vratite u prvobitni položaj.

Greška:
Ramena i grudni koš ne smeju se naginjati napred dok izvodite vežbu. Osim toga, težina ne sme biti na prstima, a kolena okrenuta jedno prema drugom.

Loše izvedeni čučnjevi su beskorisni. A posledice ćete osetiti na kolenima, donjem delu leđa i lošem držanju. A ko to želi?, kaže Kristin Anderson.

Popravite:
Izravnajte se i napnite stomak. To će vam omogućiti dobro držanje prilikom izvođenja čučnjeva. Većina težine ide na pete, a ne na prste. Tako ćete imati koristi od čučnjeva.

Čučanj u iskoraku

Ovaj pokret dobar je za ravnotežu, a uključuje veliki korak prema napred i spuštanje drugog kolena na pod, dok je butina noge u iskoraku paralelno sa podom. Leđa trebaju biti ravna. Stomak uvučen i napet, a teret raspoređen na petu noge koja je u iskoraku i prste noge sa kolenom na podu. Koristeći mišiće noge na podu odgurnite se kako biste ustali. Istovremeno stisnite zadnjicu i odgurnite se petom noge koja je ispružena prema napred.

Greške:
Većina ljudi greši jer vežbu izvodi prebrzo. Zbog žurbe grudni koš nije uspravan, a koleno prelazi liniju prstiju prednje noge. Izvodite li vežbu na ovaj način, može doći do ozbiljnih povreda kolena. A ni noge nećete oblikovati, što biste uspeli pravilnim izvođenjem vežbe.

Popravite:
Stanite ispred ogledala i popravite greške. Svaku pojedinu vežbu izvodite polako, održaćete ravnotežu i odgurnućete se ispravno petom one noge koja je ispružena prema napred.

Trbušnjaci

Greške:
Mnogi misle da su učinili puno ukoliko su vrlo brzo napravili hrpu trbušnjaka. Ali, brzim izvođenjem vežbi možete koristiti silu zamaha i druge mišiće, a uopšte ne aktivirati trbušne. Loše izvedeni trbušnjaci glavni su uzrok bolova u donjem delu leđa.

Popravite:
Usporite i koristite samo mišiće stomaka. Uvucite stomak dok izvodite pokrete.

 

Izvor: net.hr, Foto: pixabay

Copy link
Powered by Social Snap