Najčešće greške koje radimo kad smo nervozni

 

Nervozni ljudi napetost koja ih muči često žele smanjiti na krajnje nezdrave načine. Ekstremni oblici su zavisnost od seksa ili nasilničko ponašanje. Većina se okreće naoko malim ‘porocima’. Razmislite dvaput ako imate bilo koju od ovih ‘nervoznih’ navika.

Zapale cigaretu

Još uvek pušite? A za cigaretom posegnete posebno kad se osećate nervozno? Naravno, i žudnja za novom dozom nikotina izaziva stres, a zadovoljavanje zavisnosti je trenutno olakšanje. I tako se vrtite u krug jer vas za nos vuče duvanska industrija. Skupite hrabrost i prestanite pušiti.

Ljudi koji prestanu pušiti u početku su često pospani i imaju problema s koncentracijom, a neki se i ugoje. Mogu se javiti bolovi, svrab, znojenje, kašljanje, promene raspoloženja, čiji su očiti znakovi nervoza, razdražljivost, pa čak i depresija. Većina simptoma slabi za četiri do šest nedelja. I onda ste slobodni!

Neumereno jedu

Hrana bi trebala utoliti glad, a ne smanjiti nervozu. Slatkiši ne bi smeli biti svakodnevna navika. Njih jedite samo ponekad i umereno.

Kao i osobe koje pate od anoreksije i bulimije, osoba koja pati od poremećaja prejedanja ima nezdrav odnos prema hrani. Takvoj osobi hrana je tajni prijatelj. A možda i jedini prijatelj. Dok jedu, ništa im drugo nije važno. Čini im se da je hrana najvažnija stvar na svetu. Ona im pruža utehu. Nakon prejedanja nastupa osećaj krivice i potištenost.

Grickaju nokte

Ovu lošu naviku imaju i muškarci, dok žene su sklonije gristi nokte kad su nervozne ili im je dosadno. Grickanje noktiju je lako započeti, ali teško prekinuti. Može započeti i ako prečesto gledate televiziju.

Gledaju TV i leže satima na kauču

Na ovaj način mnogi se rešavaju napetosti jer gledajući tuđi zaborave na vlastiti život. Nakon sati provedenih pred ekranom ne osećaju se puno bolje, a često su još umorniji i napetiji.

Previše spavaju

Mnogi ljudi imaju tendenciju ‘sakriti se’ u krevet kad stvari postanu stresne jer se ne mogu nositi sa stresom. Ponekad je to dobra ideja, ali ako postane navika, može dovesti do duboke depresije. Dobar san je dobar za telo, ali bežanje od problema nije.

Piju alkohol

Povremeno popiti jednu ili dve čaše alkoholnog pića nije problem, ali ako je alkohol ‘lek’ za stres, lako se postane alkoholičar. Razmislite dvaput pre nego što posegnete za čašicom.

 

Izvor: magazin.net.hr, Foto: unsplash

Copy link
Powered by Social Snap