facebook

Tri najgore namirnice za imunitet

 

Koje su tri najgore namirnice za imunitet? Pored spavanja, vežbanja i smanjenja stresa, sadržaj hranljivih sastojaka u hrani koju jedete može u velikoj meri uticati na to koliko ste dobro pripremljeni za borbu protiv bolesti.

Hrana je lek, ali može biti i otrov, ili bar loše uticati na obrambenu sposobnost tela. Studije su otkrile da su najveći imunološki saboteri gazirani sokovi, alkoholna pića i razna smrznuta hrana.

Način života i ishrana značajno utiču na to koliko vas imunološki sistem može zaštititi od bolesti i koliko brzo se oporavljate. Pored spavanja, vežbanja i smanjenja stresa, sadržaj hranljivih sastojaka u hrani koju jedete može u velikoj meri uticati na to koliko ste dobro pripremljeni za borbu protiv bolesti.

“Uobičajena dijeta voća, povrća, integralnih žitarica, proteina sa niskim sadržajem masti, orašastih plodova i semena održavaće vaš imunološki sistem neometanim da vas zaštiti kada vam je najpotrebnije”, kaže nutricionista dr. Margie Saidel.

Naravno, postoji čitav niz hrane i pića koja imaju vrlo nisku hranljivu vrednost, a prekomerna konzumacija istih usko je povezana sa gojaznošću, dijabetesom i drugim hroničnim bolestima. Prema Saidelu, ista ta hrana može ugroziti vaš imunološki sistem i njegovu sposobnost da vas održi zdravim.

Jednostavno rečeno, možete se razboleti od loših prehrambenih navika, a evo nekoliko stvari koje treba izbegavati da biste poboljšali sposobnost svog tela da izbegava bolesti i upale:

1. Gazirani sokovi

“Gazirana pića zaslađena šećerom ne donose ništa osim praznih kalorija iz šećera”, objašnjava Saidel.

Pored toga što doprinosi gojaznosti i srodnim hroničnim bolestima povezanim sa potisnutim imunološkim sistemom, prekomerna konzumacija šećera takođe može povećati upalu i ugroziti sposobnost borbe protiv bolesti.

2. Alkoholna pića

Dodajte oslabljeni imunološki sistem na dugačku listu razloga za smanjenje unosa alkohola.

“Prekomerno pijenje može smanjiti sposobnost vašeg tela da se bori protiv bolesti, a takođe može da postane podložno upali pluća i drugim plućnim stanjima, sporijem zarastanju rana i sporijem oporavku od bolesti”, kaže Saidel.

3. Smrznuta hrana

To se pre svega odnosi na gotova smrznuta jela, jer za razliku od brzo smrznutog povrća, oni gotovo ne sadrže hranljive sastojke, već samo prazne kalorije. Iako u užurbanoj modernoj svakodnevici svi češće pribegavamo tako bržim rešenjima, uvek je zdravije peći jaje nego pripremiti gotov obrok u mikrotalasnoj ili rerni, objašnjavaju stručnjaci.

“Sadržaj natrijuma, šećera, zasićenih masti i rafinisanih ugljenih hidrata je visok, sa malo hranljivih sastojaka i vlakana”, objašnjava Saidel.

To nije nuklearna fizika – cela neprerađena hrana pojačaće imunitet.

 

Izvor: Alo, Foto: Pixabay

  • data018