Nije tajna da Apple stalnim širenjem ekosistema godinama učvršćuje dominantan položaj u brojnim granama digitalne industrije.
Poslednju negativnu reakciju IT sveta izazvali su Apple One paketi, ekonomične kombinacije različitih softverskih rešenja, čije se cene kreću od 15 do 30 dolara mesečno.
S druge strane, Apple konkurentima koji žele da se njihove aplikacije nađu u App Store prodavnici aplikacija naplaćuje provizije i do 30% od prodaje. Spotify se, zato, nakon nedavnog Apple događaja, oglasio saopštenjem u kom ističe razočaranje u kompaniju iz Kupertina, ponovno pokrenuvši temu nelojalne konkurencije.
“Apple ponovo koristi svoj dominantni položaj na tržištu i nepoštenu poslovnu praksu kako bi konkurente i korisnike stavio u nepovoljnu situaciju favorizujući sopstvene proizvode”, navedeno je u saopštenju, a apelovali su i da nadležna tela momentalno reaguju.
“Ukoliko oni ne budu sankcionisani, to će izazvati nenadoknadivu štetu za programersku zajednicu i ugroziti naše zajedničko pravo da slušamo, učimo, stvaramo i da se povezujemo”, dodali su.
Prema mišljenju stručnjaka za oblast IT-ja, ovakve akcije kopmpanije Apple ugrožavaju njegove konkurente, čije muzičke, fitnes i druge aplikacije imaju znatno lošiju početnu poziciju budući da su im smanjene šanse da dopru do korisnika Apple uređaja, prenosi Engadget.
Na navodne nepoštene poslovne prakse američke kompanije ukazivali su proteklih meseci i Microsoft i Epic Games.
Deo javnosti, ipak, smatra da su kritike koje Spotify upućuje Apple licemerne, budući da sam favorizuje partnerske kompanije, nudeći razne pogodnosti za korisnike njihovih usluga.
Izvor: Startit.rs, Foto: Unsplash