Prvi put u poslednjih 30 godina se u Sjedinjenim Američkim Državama gramofonske ploče prodaju bolje od kompaktnih diskova, objavila je američko diskografsko udruženje RIAA.
U prvoj polovini 2020. godine obožavatelji muzike potrošili su 232,1 miliona dolara na ploče, a na CD-ove 129,9 miliona.
Ukupna prodaja fizičkih nosača zvuka je pala za 23 odsto u odnosu na prošlu godinu, što RIA pripisuje zatvaranju muzičkih prodavonica u vreme pandemije.
Ploče su u ukupnoj prodaji fizičkih nosača zvuka učestvovale sa 62 odsto, što je odličan podatak za ljubitelje vinila, čiji su povratak podstakli kolekcionari i “hipsteri”, nostalgični za stranom A i stranom B.
Ipak, to je kap u moru zarade koja se ostvaruje strimingom, koji u ukupnoj prodaji muzike utiče sa čak 85 odsto. Prihodi striming-platformi, poput “Spotifaja”, “Epl mjuzika” i “Amazona” iznosili su 4,8 milijardi dolara.
Zatvoreni u kućama tokom pandemije, ljubitelji muzike su se sve češće pretplaćivali na takve platforme i broj njihovih korisnika dosegao je 72 miliona, odnosno 24 odsto više nego u prvom delu 2019.
Izvor:B92, Foto:Unsplash