Beograd — U toku je priprema serijske proizvodnje novog terenskog vozila, što će osim koristi od prodaje, doneti i otvaranje radnih mesta, navelo je Ministarstvo odbrane.
“U nameri da Vojska Srbije u tehnološkom smislu ne zaostaje ni za jednom drugom armijom u našem okruženju, a sa ciljem da se na prvom mestu oprema domaćim proizvodima koja su plod domaće pameti i onime što naša odbrambena industrija sama može da sprovede, vozilo Zastava NTV je tokom decembra 2019. godine uvedeno u naoružanje Vojske Srbije, a početkom januara 2020. godine započeta je i izrada nulte serije”, navodi se na sajtu Ministarstva.
Za vozilo, kako u vojnoj tako i u civilnoj varijanti, postoji interesovanje inostranih kupaca.
Terensko vozilo Zastava Tervo 1,4t 4×4 (NTV) domaće je vozilo savremenog koncepta, “četiri puta četiri”, sa nezavisnim oslanjanjem i automatskim menjačem, koji u kombinaciji sa razvodnikom pogona i modernim motorom daju optimalne vučno-dinamičke karakteristike i respektivno ponašanje u različitim terenskim uslovima.
Ovo vozilo je tokom decembra 2019. godine uvedeno u naoružanje Vojske Srbije, a početkom januara 2020. godine započeta je izrada nulte serije u verzijama 1+2 TERETNI i 1+8 КOMBI.
U vozila Zastava Tervo 1,4t 4×4 (NTV) ugrađen je četvorotaktni, turbo-dizel motor sa ”common rail” CUMMINS motorom, radne zapremine 3760 cm3, nominalne snage 125 kW (170 КS) i maksimalnog obrtnog momenta 600 Nm.
Motor koristi euro-dizel gorivo, sa prosečnom potrošnjom od 15-22 l/100 km, u zavisnosti od podloge i uslova opterećenja. Maksimalna brzina vozila je oko 100 km/h.
Deklarisana nosivost vozila je 1400 kg, ali maksimalne karakteristike nosivosti izabranih mostova i pneumatika omogućavaju određenu rezervu nosivosti, koja može biti iskorišćena za povećanje balističke zaštite vozila, ugradnjom dodatnog oklopa ili ugradnjom dodatnog naoružanja.
Vozila iz familije Zastava Tervo 1,4t 4×4 (NTV) mogu uspešno da zamene zastarela vozila voznog parka Vojske Srbije, koja imaju sličnu deklarisanu nosivost, pre svega vozila kojima su istekli resursi i koji imaju problem kod održavanja zbog nemogućnosti obezbeđenja rezervnih delova.
erenska ispitivanja novog terenskog vozila (NTV) sprovedena su u drugoj polovini 2019. godine u organizaciji Vojnotehničkog instituta i sa učešćem predstavnika Tehničkog opitnog centra (TOC), proizvođača vozila Zastava Tervo-Кragujevac i predstavnika proizvođača motora i menjača.
Tom prilikom je izvršena provera funkcionalne i pogonske sigurnosti prototipova vozila NTV, namenjenih za prevoz tereta i lica.
Ispitivanja su vršena pri intezivnoj vožnji u terenskim uslovima po ispresecanoj ledini Deliblatske peščare i vrlo zahtevnim terenima Zlatibora i Fruške Gore, koje odlikuje planinski i brdski makadam. Svaki od ovih terena ponaosob je zadavao različit karakter opterećenja nosećim strukturama prototipova, pri čemu je sagledavano i analizirano dinamičko ponašanje vozila u celini.
Izvor: B92, Foto: printscreen