U industriji informacionih tehnologija (IT) često ćete čuti skraćenicu SAAS, nastalu od engleskih reči Software as a Service. Reč je o softverima koji se rentiraju, za čije korišćenje korisnici plaćaju mesečnu naknadu.
Mnogi proizvođači softvera opredeljuju se upravo za ovakvu formu poslovanja, jer generiše kontinuirane prihode, uz minimum potrebnog ulaganja u održavanje i razvoj samog proizvoda. Ali ono u šta je neophodno ulaganje definitivno je marketing, budući da nije jednostavno oglasiti ovakve modele.
Za njih, web sajt je osnovno i najbitnije mesto na koje će doći posetioci i informisati se dodatno o samim uslugama proizvođača. Nije jednostavno napraviti kvalitetan SAAS sajt, ali ako istražite neke od njih, videćete da ove karakteristike imaju gotovo svi najuspešniji.
Logo je sa leve strane
Naizled jednostavno pitanje – gde staviti logo? – zapravo iziskuje ozbiljno istraživanje kako biste mogli da utvrdite šta je to što će se korisnicima dopasti. Ukoliko istražite sajtove koji se bave sličnim poslom kao i vi, odnosno SAAS-om, videćete da je većini logo sa leve strane, na vrhu same stranice.
Razlog za ovo je činjenica da ljudi čitaju sadržaje sa leve na desnu stranu i logično je da prvo vide logotip, pa tek onda ostale tekstove. Takođe, istraživanje je pokazalo da, kada se radi o IT industriji, ljudi više veruju tekstualnim logoima koji su horizontalno postavljeni.
Svi sajtovi su prilagođeni za mobilne uređaje
Znate li da je tokom 2020. godine 52% svih online poseta došlo s mobilnog telefona? Ovaj broj raste stabilno iz godine u godinu i ljudi sve više koriste prenosive uređaje kako bi završili neke poslove, informisali se ili razgovarali sa svojim poznanicima.
Zato je neophodno da svaki SAAS sajt bude optimizovan i prilagođen za pregled sa mobilnog uređaja. Uzmite za primer GitLab, čiji sajt na telefonu izgleda kao aplikacija. Ukoliko ste u IT industriji, zapitajte se šta biste vi mislili o kompaniji koja se bavi novim tehnologijama, a nema prilagođen format sajta.
Video-snimak se nalazi na više od polovine SAAS sajtova
Ispitujući sajtove sa liste SaaS1000 primetićete da više od polovine sajtova ima određeni video-materijal integrisan u svoje sadržaje. Kada je ovakva vrsta proizvoda u pitanju, ti materijali mogu biti studije slučaja, tutorijali ili nekakav vodič kroz korišćenje softvera, kako bi se ujedno promovisao proizvod, a i olakšao početak novim korisnicima.
Video-materijal se pokazao kao izuzetno uspešan u promotivnim formama, pa zato ne iznenađuje činjenica da je i IT industrija, vodeći se osnovnim marketinškim principima, počela da koristi ove trikove kako bi privukla veći broj posetilaca.
Call-to-Action na prvoj stranici
CTA, odnosno poziv na akciju u vidu dugmeta s frazama „Zakaži demo”, „Pročitaj još”, „Saznaj više”, „Rezerviši mesto”, „Prijavi se” na većini sajtova nalazi se na prvoj stranici koja vam se otvori, bez potrebe da skrolujete bilo gde dalje.
Pozicija ovog dugmeta varira i nije izvesno da li će se naći sa leve ili desne strane ili na centru, pa budite slobodni da pozicionirate svoj poziv onako kako se uklapa u generalni dizajn sajta, ali ono što je izvesno jeste da morate odmah na početku plasirati dugme koje će oni želeti da kliknu.
Naučite kako
Za svaku industriju postoji određeni set pravila koje ćete naučiti samo detaljnim istraživanjem i ispitivanjem različitih sajtova kompanija koje pripadaju istoj industriji. Međutim, da biste sve novo što uočite mogli i da primenite, potrebna su vam temeljna znanja koja ne možete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Ukoliko želite da ovladate svim tehnikama za razvoj web stranica, neophodna vam je barem godina konstantne posvećenosti učenju uz pomoć mentora sa iskustvom.
Izvor: kurir, Foto: printscreen