O SEO strategiji se najviše govori u marketinškim krugovima. Smisao optimizacije sajtova za pretraživače jeste povećanje broja poseta sajtu, odnosno podsticanje svesti o brendu kod ciljne grupe.
Bilo da se radi o istraživanju ključnih reči, građenju linkova, kreiranju sadržaja koji će biti kvalitetno optimizovani, ili o postavljanju dodatnih alata na sajtu koji će biti potrebni da bi se sve ovo primenilo na najbolji način, za bavljenje celokupnom optimizacijom neophodno je ne samo poznavanje marketinga, već i znanje osnova programiranja.
Zato je SEO nekada važan koncept i za programere. Jer oglašivačima je jednostavnije i bolje da angažuju eksterne saradnike koji bi im pomogli u implementaciji SEO strategije.
Evo šta je to što programeri moraju da znaju o ovoj oblasti i što je još važnije – zašto.
Brzina učitavanja sajta
Da bi Google rangirao sajt tako da on bude pri vrhu rezultata pretrage, neophodno je da taj sajt zadovoljava određene kriterijume, koji nisu nimalo jednostavni. Jedan od osnovnih parametara jeste vreme učitavanja sajta.
Preporuka ovog pretraživača je da je najduži prihvatljiv period čekanja na učitavanje 2 sekunde, jer će nakon toga većina posetilaca odustati.
Za programere je ovo važno da bi znali kako da formatiraju sadržaje. Slike ne smeju biti prevelike, odnosno preteške kako ne bi smanjile vreme učitavanja i za efekte je pametnije koristiti kaskadne stilske listove (CSS) pre nego fotografije.
Struktura URL-a
URL je link koji ćete pronaći na vrhu vašeg sajta u liniji u kojoj se upisuje adresa sajta. Verovali ili ne, ovo je jedan od 200 najbitnijih faktora koje Google koristi za rangiranje. Zato je izuzetno važno kako ćete formatirati svoj URL.
Postoji nekoliko preporuka, ali ono što je ključno jeste da URL mora biti jednostavan. On služi posetiocima da vide gde se nalaze i gde će se naći kada kliknu na određeni link.
Trudite se da svedete URL strukturu na jedan poddomen koji će se koristiti, kako biste izbegli komplikacije sa predugačkim linkovima koje Google loše ocenjuje.
Metatagovi
Kada ukuca ključnu reč u polje pretrage, korisnik Google pretraživača dobija rezultate koji su sačinjeni od metatagova. To su tag naslova, tag opisa, tag hedera na sajtu i još mnogo toga. To mu zapravo daje pregled onoga što će ga sačekati i što je bitno da zna.
Ovi tagovi se prave od ključnih reči i moraju biti jednostavni za razumevanje, kako za vas, tako i za korisnike, i što je najbitnije – za Google.
Zato se potrudite da ih držite urednim i da uvek formirate polja tako da na prvi pogled i na prvo čitanje objašnjavaju o čemu se radi i zašto je to bitno.
Prilagođenost za mobilni telefon
Čak 91% ljudi pristupa internetu koristeći svoj telefon ili tablet. Ukoliko vaš sajt nije optimizovan i prilagođen pregledu sa mobilnih telefona, ljudi će ga napuštati i tražiti alternativu. Ovakvo ponašanje korisnika automatski pokazuje Googlu da vi niste dobar izbor koji bi trebalo da se nađe pri vrhu pretrage.
Ovo je za Google jedan od važnijih parametara, pa zato prilikom razvoja svoje web stranice morate razmišljati i o tome da se svaka prezentacija može učitavati sa različitih ekrana i da ne sme da gubi na kvalitetu niti na brzini učitavanja ni u jednoj prilici.
Naučite kako
SEO je samo jedan od manjih segmenata koje morate savladati da biste mogli da podignete sajt od početka do kraja bez problema. Zato ne gubite vreme na kratke kurseve od nekoliko meseci koji vam evidentno ne mogu pružiti kompletno znanje potrebno za ovaj posao. Posvetite bar godinu dana kako biste mogli da se usavršite i naučite sve – od osnova, pa do najsitnijih detalja, koji kasnije mogu rangirati vaš sajt i u sam vrh pretrage.
Upišite obuku za SEO optimizaciju i počnite da se obučavate za jednu od najtraženijih pozicija današnjice.
Izvor: kurir, Foto: printscreen