Jedan od najprepoznatljivijih i najpopularnijih automobila u istoriji nastao je kao odgovor na krizu na Bliskom istoku i najavu mogućih nestašica goriva.
Čuveni britanski mališan – Mini, sa dužinom od samo 305 cm ponudio je prostranu unutrašnjost, zahvaljujući kutijastom obliku karoserije, poprečno postavljenom motoru, prednjem pogonu, kao i malim 10-inčnim točkovima u samim uglovima vozila.
Jedan od najznačajnijih automobila u istoriji razvijen je kao odgovor na krizu oko Sueckog kanala i najavu mogućih nestašica goriva, a iako je na početku nosio danas pomalo zaboravljene oznake Austin Seven i Morris Mini Minor, odmah je od publike i ljubitelja dobio mnogo jednostavnije ime – Mini.
Konstrukcijski, bio je to zaista inovativan automobil, uz prednji pogon i motor je smešten poprečno.
Hladnjak postavljen sa strane motora omogućio je smanjivanje motornog prostora, a mali točkovi i minimalni prepusti karoserije zaslužni su za odličnu iskorišćenost prostora u kabini.
Automobil je novinarima predstavljen još u aprilu 1959, ali ga je šira publika prvi mogla videti tek krajem avgusta te godine, podseća Autoportal.hr.
Mini je postao jedan od simbola 1960-ih i najpopularniji engleski automobil svih vremena, a uticaj na način konstruisanja manjih, gradskih automobila nemoguće je izmeriti.
Klasični Mini se u desetak verzija proizvodio sve do 2000. godine (proizvodnja je obustavljena 1996, ali je na zahtev kupaca obnovljena), a ukupno je napravljeno više od pet miliona primeraka.
Nakon što je BMW kupio Rover, 2001. je stigao savremeni naslednik sa atraktivnim retro dizajnom.
Izvor: Autoportal.hr, Foto: Unsplash